Autor Wiadomość
griszek
PostWysłany: Śro 19:03, 21 Mar 2007    Temat postu:

Na moje oko ze zdjec wynika, ze pociag mogl stac kilkaset metrów dalej na zachód, za przejazdem kolejowym na Pruszków, a przed przejsciem dla pieszych przez tory na wysokości ulicy Domaniewskiej - swiadczyc o tym moze polozenie szpaleru drzew, wysokosc nasypu i pol polozonych obok, a i mostek tez tam jest..... (w tym przypadku niemieckie zdjecia bylyby wykonywane w kierunku zachodnim)

pozdrawiam
G
Marcin
PostWysłany: Czw 11:17, 14 Gru 2006    Temat postu:

Na koniec dwa zdjecia przedstawiające miejsce w ktorym stał budynek nastawni widocznej na jednym ze zdjęc. Pozdrawiam Marcin



Marcin
PostWysłany: Czw 11:15, 14 Gru 2006    Temat postu:



Marcin
PostWysłany: Czw 11:14, 14 Gru 2006    Temat postu:



Marcin
PostWysłany: Czw 11:13, 14 Gru 2006    Temat postu:



Marcin
PostWysłany: Czw 11:11, 14 Gru 2006    Temat postu:



Marcin
PostWysłany: Czw 11:10, 14 Gru 2006    Temat postu:


Marcin
PostWysłany: Czw 11:08, 14 Gru 2006    Temat postu: Pociąg pancerny nr 12 (dawny "Poznańczyk")

Chciałbym przedstawic kilka zdjec ukazujacych Pociąg pancerny nr 12 (dawny "Poznańczyk") w miejscu gdzie został unieruchomiony. Fotki przedsatwie w formie porownania fotograficznego miejsca gdzie został unieruchominoy we wrzesniu 1939 ze stanem aktualnym tego miejsca dzisiaj. Moje ujecia nie sa zbyt dokładnie i nie nakładaja sie na ujecia Niemieckich fotografów, ale sa zblizone i oddaja klimat tego miejsca.

Jeszcze przed fotkami krótki wstęp:

"4 września pociąg nr 12 otrzymał ze sztabu brygady rozkaz odjazdu do Warszawy i przejechał do Wrześni, gdzie z trudem udało się przeprowadzić jego składy przez kilkakrotnie już zbombardowany węzeł kolejowy. W dniu 6 września przejechał przez Kutno, ale 7 września unieruchomiony został w zatorze pociągów ewakuacyjnych, sięgającym od Sochaczewa do Błonia. Rano 9 września niemiecki oddział wydzielony, złożony z doraźnie zmotoryzowanych elementów 102 pp, artylerii oraz z dywizjonu rozpoznawczego niemieckiej 24 DP, wysłano w celu uchwycenia przepraw na Bzurze w Łowiczu i Sochaczewie. Około południa posuwanie się jego zatrzymane zostało pod Leonowem przez pociąg nr 12, który w pierwszych minutach boju zniszczył swym ogniem 7 pojazdów. Niemcy podciągnęli swoją artylerię, której udało się wzniecić pożar w jednym z wagonów, wobec czego pociąg przerwał walkę i wycofał się do Błonia, skąd naprawionymi prowizorycznie i oczyszczonymi już torami próbował pojechać do Warszawy. Rejon miasta Ołtarzew obsadzony był już przez dywizjon rozpoznawczy 4 DPanc. Nie mogąc wywalczyć sobie drogi na wschód, załoga na rozkaz kpt. Majewskiego opuściła pociąg, dokonawszy uprzednio zniszczeń w wagonach i uszkodziwszy czołgi na prowadnicach. Żołnierze przedostali się okrężnymi drogami do stolicy, gdzie wcielono ich do batalionu ochrony mostów. By zabezpieczyć się przed dalszymi akcjami ze strony polskich pociągów pancernych, niemieccy saperzy zerwali tory po obu stronach stacji Łowicz. Jak widać ze zdjęć, wagony pociągu zostały wysadzone wraz ze znajdującą się w nich amunicją i były zbt ciężko uszkodzone, zeby być naprawione przez Niemców."

Tekst zapozyczony ze strony o Polskich pociągach pancernych

http://derela.republika.pl/pociagi.htm

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group